تازه های اینستاگرام، بازنشر پست در استوری و قابلیت های لایو

آپدیت اینستاگرام

دیجیتال مارکترها همواره ترندهای روز دنیای اینترنت را رصد میکنند. رسانه های اجتماعی همواره در حال تکامل هستند و اینستاگرام نیز با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین دانستن تازه های اینستاگرام برای هر دیجیتال مارکتر امری ضروری است.

طی چند ماه گذشته، اینستاگرام برای رفع یک مشکل اساسی در تلاش بوده است. مسئله بازنشر پست ها در استوری اینستاگرم است. بسیاری از افراد و برندها این کار را انجام می دهند. پستی را در صفحه ی خود منتشر میکنند، سپس پست را با کمی توضیحات در استوری منتشر میکنند. این عمل بسیار رایج است اما بسیاری از کاربران از این عمل ناراضی اند؛ چرا که معتقدند لازم نیست این تکرار صورت پذیرد.

بازنشر پست در استوری

اوایل شروع سال 2021 اینستاگرام از بازنشر پست در استوری برای برخی از کاربران جلوگیری کرد. این اولین اقدام اینستاگرام در این زمینه بود. اگر کاربری قصد استوری کردن پستی را داشت، با این پیغام از طرف اینستاگرام مواجه میشد:

“ما از بسیاری از کاربران این نظر را دریافت کرده ایم که تمایل دارند بازنشر کمتری در استوری ها ببینند. ما در حال امتحان کردن این قضیه هستیم و به همین دلیل شما نمیتوانید پستی را استوری کنید”.

در تازه های اینستاگرام میبینیم که برای بهبود این قضیه، برچسبی طراحی شده است که کاربر را مطلع میکند این استوری، بازنشر یک پست است. به نظر میرسد اینستاگرام هنوز در حال بررسی این مسئله است تا بهترین راه حل را ارائه دهد. این که چگونه پست شما متعاقباً در استوری نمایش داده می شود مشخص نیست. اما هدف اصلی این فرایند این است که مشخص شود استوری شما بازنشر یک پست است و متمایز از سایر استوری ها است. چرا که پس از تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند افراد بیشتر ترجیح میدهند عکس و فیلم کسانی که فالو کردند را ببیند نه یک پست را. هدف از آزمون آنها، درک بهتر احساس کاربران نسبت به محتوایی است که در این پلتفرم منتشر میشود.

اثر منع بازنشر پست بر کسب و کارها

رئیس اینستاگرام، آدام ماسری، اخیراً دقیقاً به این نکته اشاره کرده است. او در یکی از آخرین لایوهایی که گذاشته بود پرسش های کاربران را پاسخ داد. یکی از پرسش ها به شرح زیر بود: ” اگر بخواهید یکی از قابلیت های اینستاگرام را تغییر دهید، کدام را انتخاب میکنید؟”. در پاسخ به این سوال، ماسری به امکان بازنشر پست در استوری اشاره کرد. بنا بر عقیده ی او، شما ممکن است علاقه به استوری کردن پست ها داشته باشید، اما تا چه تعداد برای شما خوشایند است؟

تا اینجا دیدگاه اینستاگرام در این مورد را بیان کردیم. واضحا پیام اصلی اینستاگرام در اینجا این است که از مردم می خواهد اشتراک گذاری مطالب از منابع دیگر را متوقف کنند.  واضح است که همچنان روی این مسئله کار میکنند تا به نتیجه ی مطلوب و مورد نظر خود برسند. این قضیه میتواند بر استراتژی اینستاگرام شما تاثیرگذار باشد. بنابراین با توجه به این مسئله و رویکرد خود در زمینه ی فعالیت در اینستاگرام، آینده نگری داشته و استراتژی خود را بازبینی کنید. این محدودیت بر برخی از کاربران به ویژه صاحبان مشاغل تاثیر منفی میگذارد. چرا که اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم ها جهت تبلیغ و معرفی یک کسب و کار به سایرین است. با اعمال این محدودیت یکی از راه های بازاریابی از بین میرود. به همین جهت است که حتما لازم است بر روی استراتژی خود کار کنید و از تازه های اینستاگرام مطلع باشید.

لایو 4 نفره اینستاگرامقابلیت های لایو

علاوه بر این ها اینستاگرام در حال کار بر روی زمان بندی لایوها (Instagram Live) است. از زمان شیوع ویروس همه گیر کرونا، تعداد لایوهایی که در اینستاگرام گذاشته میشود، افزایش چشم گیری داشته است. به همین جهت بهبودهایی نیز شامل شد. به عنوان مثال لایو رومز (live rooms) یکی از این بهبودها است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد به‌ همراه سه فرد دیگر هم‌ زمان پخش زنده‌ی ویدئو را شروع کنند. تا پیش از انتشار قابلیت لایو رومز، ویدئوهای زنده‌ی گروهی اینستاگرام صرفا با دو کاربر انجام می‌شد. به‌گفته‌ی اینستاگرام، لایو رومز راهکار جدیدی برای تولیدکنندگان محتوا است تا کسب‌ و ‌کارشان را بسازند و درآمد بیشتری کسب کنند.

همچنین اخیرا به جهت ورود پلتفرم جدیدی به نام کلاب هوس (Clubhouse) امکان برقرار کردن لایو صوتی به اینستاگرام اضافه شده است. این عامل میتواند در استراتژی اینستاگرام شما تاثیرگذار باشد. تغییرات مذکور در لایوهای اینستاگرام ممکن است روشی خوب برای افزایش نرخ تعامل شما باشد. همچنین اعلام شده است که ابزارهای جدید برای مدیریت محتوا و حساب کاربری به اینستاگرام اضافه خواهد شد.

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *