دیجیتال مارکتینگ در صنعت بانکداری


با افزایش روزافزون تعداد بانک ها در سطح شهر مشتریان گزینه های بیش تری برای انتخاب از بین بانک های مختلف خواهند داشت.بنابراین در بازار به شدت رقابتی امروزی وجود یک برنامه بازاریابی مدون و یکپارچه برای شرکت های مالی بسیار حیاتی خواهد بود.در بازاریابی مدرن بانک ها، تمرکز اصلی بر روی ارتقا و بهبود تجربه مشتری از طریق کانال های ارتباطی می باشد.

  • کانال های ارتباطی مهمی مانند وب سایت ، اپلیکیشن های خدمات دهنده موبایلی و  شبکه های مجازی.

استراتژی های موفق بانکداری درعصر دیجیتال

در این جا می خواهیم نمونه هایی از استراتژی های موفقی که می تواند به بانک ها در جذب و حفظ مشتریان کمک می کند را معرفی کنیم. بانک ها از طریق  استراتژی های دیجیتال مارکتینگ ها می توانند جایگاه منحصربه فرد و مناسبی را در بازار امروزی پیدا کنند.

وبلاگ نویسی

 

استراتژی وبلاگ نویسی می تواند ترافیک سایت شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

  • برای این کار در ابتدا رسانه های اجتماعی خود را راه اندازی کنید و بهترین متخصصان در زمینه تولید محتوا را به خدمت بگیرید.

درباره دغدغه ها و سوالات مشتریان اطلاعات جمع آوری کنید ویک وب لاگ خوب و مفید برای آن بنویسید.قدم بعدی سئو کردن مقاله هاست. برای آن که مقاله شما بیش تر دیده شود و توسط تعداد کاربران بیش تر خوانده شود

  • باید محتوا شما در نخستین صفحات جستجو گوگل ظاهر شود .

برای بهبود سئو مقاله حتما موارد زیر را در نظر بگیرید

  • مقاله شما باید بتواند با تجربیات مستقیم مشتری ارتباط برقرار کند
  • مقاله ای بنویسید که در نهایت خواننده را به حرکت وادار کند.
  • برای تمایز مقاله خود از ویدئو و عکس های جذاب استفاده کنید.
  • اصل سادگی را در سبک نگراش متن رعایت کنید.

تولید محتوا در رسانه های اجتماعی

مهم ترین ابزار بانک ها در عصر دیجیتال رسانه های اجتماعی است بانک ها در تقابل با رقبا باید بتوانند به بهترین شکل، برند خود را در رسانه های اجتماعی ترویج دهند.

  • امروزه مهم تر از تبلیغات سنتی برای فروش بیش تر، مسئله اشتراک اطلاعات است.

بانک ها برای افزایش مشارکت کاربران با برند خود نیاز دارند که اطلاعات مفیدی در ارتباط با مشتری انتشار دهند.

  • 87 درصد کاربران رسانه های اجتماعی معتقدند که بیش تر بانک ها در رسانه های اجتماعی محتوای  اذیت کننده ، کسالت بار و غیرمفید می گذارند.

ضروریست بانک ها برای رفع این بدبینی در بین مخاطبان از اشتباهات زیر خود داری کنند:

  • فقط با هدف ارتقا شخصی برند، محتوا تولید کنند
  • پست گذاری به صورت نامنظم و بدون برنامه
  • نادیده گرفتن بازخورد های منفی مشتری
  • انتشار محتوای تکراری و یک شکل برای پلتفرم های گوناگون شبکه های مجازی

 

کمپین ویدئو مارکتینگ

ویدیو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در حال حاضر است چرا که باعث تحول و حرکت رو به جلو در کمپین های بازاریابی میشود. ویدئو نه تنها به بانک ها درافزایش آگاهی از برند کمک می کند. بلکه باعث می شود آن ها از رقابت جا نمانند، و حتی باعث آموزش بهتر مخاطبان می شود. نکته مهمی که باید  در تولید محتوای ویدئویی  به آن توجه کرد این است که :

  • در کدام مرحله از فرایند بازاریابی مخاطب ویدیوی شما را ببیند و آگاهی از برند چه هنگامی  روی دهد. در واقع، منظور ارائه ویدیو صحیح در زمان مناسب است.

علامت های دیجیتال(Digital Signage)

Digital Signage به معنای علامت های دیجیتالی است که بانک ها می توانند از طریق آن محتوای دلخواه را روی نمایشگر خود پخش و کنترل کنند.

Digital Signage یک سامانه نرم­ افزاری است که می تواند از یک پایگاه مرکزی، محتوای پخش شده روی تعداد نامحدودی از نمایشگرها را به طور زنده و در لحظه مدیریت و نظارت کند.

به وسیله قدرت تکنولوژی، برنامه های کاربردی، بازاریابان توانایی ساخت، مدیریت، کنترل، نظارت و پیگیری محتوای تبلیغاتی، کمپین های اختصاصی و برنامه ریزی شده را در هر صفحه نمایش دیجیتالی خواهند داشت.

 

 

روابط تجاری با شرکای استراتژیک

بازاریاییشرکایی که به صورت مستقیم با شرکت رقیب نیستند و شرکت با آن ها  روابط بلند مدت برقرار می کند. هدف از همکاری با شرکای استراتژیک تحصیل  منافع مشترک است. به شرکایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم درارزش آفرینی بانک برای مشتری نقش بسزایی دارند توجه ویژه ای داشته باشید.

جمع آوری داده های مشتری

امروزه جمع آوری داده های ارزشمند باهزینه ی کم به یکی از دغدغه های اصلی کسب و کار ها تبدیل شده است .در عصر دیجیتال جمع آوری دیتای مشتری در مقیاس گسترده بسیار ضروریست. بعضی ازاطلاعات شاید درنگاه اول کمی بی ربط و غیر کاربردی  باشند اما ممکن است بتوانند درشرایط خاصی از کسب و کار گره گشایی کنند.

  • مشتریان به دنبال بانک هایی می گردند که ایده جدیدی برای مدیریت اطلاعات مالی آن ها داشته باشند.

نه این که صرفا خدمات مشابه خدمات سایر بانک ها را از آنها دریافت کنند.

کارگاه های آموزشی

یکی از راه های ایجاد ارزش افزوده در بانکداری،برگزاری کارگاه های آموزشی برای افزایش دانش مالی مشتریان می باشد. بانک ها می توانند به صورت ماهانه می توانند در باره موضوعات به روز و جذابی مانند موارد زیر کارگاه آموزشی برگزار کنند:

 

  1. برنامه ریزی مالی برای کسانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند
  2. پس انداز هوشمندانه برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی
  3. استفاده حداکثری از کارت اعتباری
  4. مدیریت ثروت و سرمایه گذاری

 

 

نتیجه گیری

استفاده از استراتژی های دیجیتال در صنعت بانکداری می توانند باعث بهبود تجربه مشتری از خدمات بانکی شوند. چالش اصلی در بازاریابی بانک ها ارائه خدمات متمایزنسبت به رقبا به صورت ملموس و قابل درک برای مشتری می باشد.برند بانک صرفا یک لوگو،علامت تجاری و یا یک طراحی زیبا از نماد شرکت نیست گرچه همه این ها را شامل می شود.

  • بازاریابی هسته اصلی یک کسب و کار حرفه ای است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *