کسب درآمد از بلاگری چگونه است؟

کسب درآمد از بلاگری

 بلاگری و کسب درآمد از بلاگری بخشی از ترندهای پر طرفدار این روزهای ما است. در گذشته رسانه ها علیرغم اینکه نقش پررنگ تری داشتند، با این حال در دست افراد خاص تری بود. اما امروزه روز به دلیل تحولات عصر دیجیتال، افراد شانس بیشتری برای دیده شدن و فعالیت در رسانه ها دارند.

علاوه بر اینکه دسترسی به دنیای دیجیتال برای همگان راحت شده است، وجود بستر مناسب برای فعالیت نیز از عوامل بسیار تاثیرگذار در جهت گسترش فعالیت بلاگرها محسوب میشود. از آنجایی که روز به روز بر تعداد فعالان این حوزه افزوده میشود، مفهوم بلاگری در ذهن همگان تثبیت شده است و بلاگرها از اعتبار کافی برخوردار هستند. در این حین برخی از بلاگرها با مهارت و استعدادهایی که داشتند توانسته اند به کسب درآمد از بلاگری برسند.

از آنجایی که این حرفه به نوعی شغل جدید خطاب میشود، قصد داریم  برخی از راه های کسب درآمد از آن را لیست کنیم. لازم به ذکر است که در این مقاله اختصاصا درمورد کسب درآمد از اینستاگرام سخن خواهیم گفت. همچنین درصورت نیاز به دانستن مفاهیم پایه ای تر، به مقاله ی بلاگر کیست مراجعه کنید.

در ادامه برخی از طرق و مشاغلی که شما را به کسب درآمد از بلاگری در اینستاگرام میرساند شرح خوهیم داد.

 

متخصص برنامه‌ریزی در رسانه‌های اجتماعی (socialMediaStrategist)

این شغل یکی از شغل های پر طرفدار بین علاقه مندان به رسانه های اجتماعی محسوب میشود. زیرا در صورت داشتن تخصص و مهارت کافی در این زمینه، می‌توانید به درآمدهای قابل توجهی برسید.

برندها و صفحاتی که در اینستاگرام فعالیت میکنند و خدمات آنلاین ارائه میدهند، نیاز دارند با برنامه‌ای مدون و اصولی در این محیط فعالیت کنند. بنابراین به یک متخصص نیاز دارند تا آنها را در این زمینه راهنمایی کند. اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید، لازم است برای یک استراتژیست حرفه ای شدن مهارت های مورد نیاز را کسب کنید.

شناخت جامعه هدف صفحات مد نظر شما، پایه ای ترین نیازی است که دارید. مخاطب شناسی شما باید قوی باشد و باید بتوانید در گردآوری اطلاعات درمورد آنها مهارت داشته باشید. برای این کار میتوانید از پرسشنامه ها و یا تحلیل های موجود درمورد جوامع هدف مشابه استفاده کنید. با توجه به تحلیل هایی که انجام میدهید، مرحله ی بعدی شما چیده میشود. بهتر است که یک تقویم محتوایی برای آنها تدوین کنید. اینکه چه نوع محتوایی تولید کنند، چه عکس هایی بگیرند، چه هشتگ هایی بگذارند، چگونه به اکسپلورر بروند و چگونه افزایش فالوور داشته باشند چیزهایی است که شما باید به آنها آموزش دهید.

اگر به یک تیم حرفه ای برای این کار نیاز دارید، تیم استراتژیست بلوباکس در خدمت شما خواهد بود.

تولیدکننده‌ی محتوای تصویری

پیش از پررنگ شدن دنیای دیجیتال در زندگی ما، فیلم و عکس هایی که ثبت میشدند کیفیت چندانی نداشتند. اما در عصر حاضر به دلیل وجود تکنولوژی های پیشرفته هر فرد میتواند عکس و فیلمبردار خوبی محسوب شود. بنابراین در دنیای بلاگرها این قضیه نمود بیشتری خواهد داشت و اهمیت ثبت باکیفیت لحظات بیشتر است. شاید شما خودتان بلاگر نباشید اما با عکاسی از آنها میتوانید به یکی از طرق کسب درآمد از بلاگری دست پیدا کنید. عکاسی از محصول، رایج ترین شغلی است که در این فضا گسترش یافته است. شما تنها با یک دوربین و مهارت و خلاقیت در عکاسی میتوانید هم به درآمد برسید و هم از لذت عکاسی بهره ببرید.

تولیدکننده‌ی محتوای متنی

اگر شم نویسندگی در وجود شما باشد میتوانید برای این کار خود را محک بزنید. با نوشتن کپشن برای صفحات مورد نظر میتوانید در خانه ی خود کار کنید. تعداد کپشن های نوشته شده، اندازه آنها، حرفه ای بودن و نوع متنی که مینویسید میتواند درآمد ماهیانه‌ی شما را مشخص کند. خوبی این کار این است که میتوانید چند پروژه را با هم در دست بگیرید.

تبلیغات

این روش عام ترین و رایج ترین روش تبلیغات در بین بلاگرها محسوب میشود. با توجه به تعداد دنبال کنندگان شما هزینه‌ی تبلیغات متغیر است. متفاوت ترین روش کسب درآمد از بلاگری همین تبلیغات است. زیرا معمولا شما نمیتوانید از ابتدای کار به درآمد برسید. باید با تولید محتوای جذاب، به مرور دنبال کنندگان خود را افزایش دهید تا به مقدار قابل توجهی برسد و سپس تبلیغات را شروع کنید. از این راه میتوان به درآمدهای میلیونی و حتی میلیاردی رسید. فقط کافیست که صبور باشید.

نکته اینجاست که نرخ تعامل (Engagement Rate) شما از تعداد فالوورهایی که دارید مهم تر است. هرچقدر دنبال کنندگان شما تعامل بیشتری با شما داشته باشند، ارزش تبلیغات بیشتر خواهد بود.

فروش

فروشی که رایج است، فروش محصولات فیزیکی است. هر روزه بر تعداد پیج هایی که لباس، محصولات خانگی، زیورآلات، وسایل ورزشی و … میفروشند افزوده میشود. اما از آنجایی که بازار فروش خدمات اشباع نشده است میتوانید به این سمت و سو حرکت کنید.

به طور مثال اگر پکیج های آموزشی تولید میکنید میتوانید از طریق کانال اینستاگرام آنها را به فروش برسانید. یکی از بهترین صفحات موجود در اینستاگرام که به شما کمک میکند تا بتوانید فروش آنلاین داشته باشید، صفحه ی اینستاگرام دکتر پدرام بهیار است. با اراِئه خدمات خود در فضای اینستاگرام، کسب و کارتان را آنلاین کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *