برای به دست آوردن شغل دیجیتال مارکتینگ چه مهارتهایی لازم است؟

شغل دیجیتال مارکتینگ

دنیای دیجیتال با گذشت هر سال در حال تکامل و گسترش است و به طور چشم گیری با جامعه ادغام می شود. برای برندها و کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در این دنیای جدید پیشرفت کنند، دانستن اصول دیجیتال مارکتینگ رمز موفقیت است. با این اوصاف، بیشتر برندها و کسب‌وکارهای امروزی خواهان دیجیتال مارکترهای درجه یکی هستند که نه تنها ماهر و واجد شرایط هستند، بلکه از آخرین ترندهای روز، تغییرات و فن‌آوری های نوظهور نیز در جهت پیشرفت سازمان خود آگاه هستند. بنابراین شغل دیجیتال مارکتینگ میتواند یکی از مشاغل ایده آل و کاربردی حال حاضر باشد.

افزایش تقاضای شغل دیجیتال مارکتینگ

شغل دیجیتال مارکتینگ

برای این که اهمیت این موضوع را بیان کنیم، لازم است در ابتدا آمار و ارقامی را ذکر کنیم:

  • 76% مردم فکر میکنند بازاریابی در کمتر  از 5 سال گذشته، تغییرات بسیاری نسبت به نیم قرن گذشته داشته است. این امر شاهدی بر سرعت تحول دیجیتال مارکتینگ است.
  • 60٪ از افراد در سال گذشته شروع به استفاده از جستجوی صوتی کرده اند. دیجیتال مارکترها می توانند از این امکان در حال رشد برای دستیابی به مشتریان و برآورده کردن نیازهای آنان استفاده کنند. کسانی که مهارت های مورد نیاز برای استفاده از روش های جدید دیجیتال مارکتینگ مانند این را کسب کنند، یک شانس عالی برای موفقیت در این زمینه دارند.
  • باعث حیرت است که 49% مشاغل به طور فعال دیجیتال مارکتینگ انجام میدهند اما استراتژی مشخصی ندارند. بنابراین اگر مهارت های لازم را بیاموزید میتوانید یک دیجیتال مارکتر زبده شوید.

دیجیتال مارکتینگ چند زیرشاخه دارد و برای کسانی که مهارت کافی دارند، هر یک از این ها میتواند فرصتی برای رشد و پیشرفت باشد.

مهارت های اساسی برای فعالیت در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بتوانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر کار خود را شروع کنید، نکات اساسی وجود دارد که لازم است یاد بگیرید. لازم به ذکر است که این مهارت ها پایه های دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهند. به این معنی است که ابتدا شما باید دانش اساسی در مورد هر زمینه را کسب کنید. سپس می توانید انتخاب کنید که در کدام بخش تمایل دارید تخصص پیدا کنید.

بازاریابی محتوا

مصرف کنندگان امروزی چیزی را طلب می کنند و نوع محتوایی را میپسندند که نه تنها نیاز آن ها را برطرف کند، بلکه سرگرم کننده و یا الهام بخش نیز باشد. مجموعه ی گسترده ای از پلتفرم ها، نکات و تکنیک های مرتبط با بازاریابی محتوا وجود دارد. با درک آنها میتوانید پایه های محکمی برای حرفه ی دیجیتال مارکتینگ خود ایجاد کنید.

بهنیه سازی موتور جستجو  (سئو یا SEO)

در هر ثانیه بیش از 63000 جستجو در گوگل انجام میشود. با درک شیوه ها، نکات، تکنیک ها، روش ها و مهارت های لازم برای قرار گرفتن در صدر لیست جستجو، اثبات خواهید کرد که یک توانمندی ارزشمند دارید. اگر تازه میخواهید قدم به دنیای دیجیتال مارکتینگ بگذارید دانستن سئو ضروری است. بنابراین وقت گذاشتن برای درک اصول آن، امری ضروری است.

بهینه سازی لندینگ پیج (LPO)

بهینه سازی لندینگ پیج فرآیندی است که المان های یک وبسایت را در جهت افزایش نرخ تبدیل ارتقا میدهد. ( نرخ تبدیل، نسبت بازدیدکنندگانی است که به مشتری تبدیل شده اند) درک کامل LPO برای موفقیت در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ ضروری است.

نوشتن متن

یک دیجیتال مارکتر وظیفه دارد مقدار زیادی محتوای تبلیغاتی واضح، موجز، انگیزشی و الهام بخش تولید کند. بنابراین مهارت های نوشتاری کاملاً مبتنی بر توانایی شما است.

مقاله نویسی

53٪ از بازاریابان اظهار داشتند که مقاله نویسی مهمترین اولویت آنها در بازاریابی محتوا است. برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر خوب لازم است که با دانش و درکی صحیح نحوه نوشتن، توسعه، ویرایش و قالب بندی پست و مقالات را بلد باشید.

گوگل آنالایتیکس (Google Analytics)

توانایی کیفیت سنجی، جمع آوری، استنباط، تجزیه و تحلیل و استفاده از انبوه داده های دیجیتال در دسترس شما برای شناسایی نیاز مصرف کننده، بهبود استراتژی های بازاریابی و بهینه سازی بودجه ی تبلیغاتی شما برای موفقیت کاملاً مهم است تا یک دیجیتال مارکتر موفق شوید. همانطور که گفته شد، درک دقیق اصول گوگل آنالایتیکس چیزی است که شما باید از ابتدای مسیر کاری خود اولویت قرار دهید.

شناخت صنعتی که در آن فعالیت دارید

این نوع از شناخت نه تنها برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق لازم است؛ بلکه عامل تضمین موفقیت شما و حرفه ای بودن است. برای همگام بودن با آخرین ترندها و تغییراتی که در حیطه ی فعالیت شما رخ میدهد باید مدام در حال جستجو باشید. فعالان مطرح حوزه فعالیتتان را دنبال کنید. از مقالات و نشریات غافل نشوید. از آنجایی که عرصه ی دیجیتال، جغرافیای خاصی را محدود نمیشود جستجوی خود را در سطح جهانی انجام دهید. در اینجا برخی نشریات غیر ایرانی را  معرفی میکنیم که فعالان موفق و مطرح حوزه ی دیجیتال مارکتنیگ هستند.

شغل دیجیتال مارکتینگ

مهارت های خود را ارتقا دهید و به شغل مد نظر خود برسید

مهارت های مذکور به شما کمک می کند تا دانش و توانایی خود را گسترش دهید و به شما اعتماد به نفس و مهارت لازم را می دهد تا بتوانید در دیجیتال مارکتینگ جایگاه خود را پیدا کنید.

چرا با آموزش مناسب شروع نمی کنید؟ پکیج های آموزشی دیجیتال مارکتینگ بلوباکس به شما کمک می کند تا پلی بین وضعیت شغلی فعلی و رویاهایتان ایجاد کنید. ما در این راه کنار شما خواهیم بود.

 

منبع : Digital Marketing Institute 

گزدآورنده : فاطمه سرلک – تیم محتوا نویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *