راه های درآمدزایی از تولید محتوا


امروزه روز تولید محتوا دیگر صرفا یک علاقه نیست. پلتفرم‌ها و مسیرهای زیادی وجود دارند که تولید کنندگان محتوا می‌توانند استفاده کنند تا به درآمدزایی از تولید محتوا برسند. در هر حال، تقاضا برای محتوای آنلاین به سرعت در حال زیاد شدن است.

تولیدکنندگان محتوا چه کسانی هستند؟

تولیدکنندگان محتوا در زمینه ی تولید محتوای آموزشی یا سرگرم کننده فعالیت میکنند که مخاطبین خاص خود را نیز دارند. از وبلاگ و مقاله گرفته تا محتوای صوتی و پادکست، روش های بسیاری وجود دارد که میتوان برای تولید محتوا استفاده کرد. میتوان از این پتانسیل خوب در جهت رسیدن به منافع مالی نیز استفاده کرد‌. در ادامه روش های درآمدزایی از تولید محتوا را خواهیم گفت.

برخی از روش های درآمدزایی از تولید محتوا

۱. آموزش آنلاین

با شیوع ویروس کرونا افراد بیشتری به این عرصه روی آورده اند. اقبال با این دسته از آموزگاران بوده است چرا که توانسته اند درآمدهای مناسبی دریافت کنند. علاوه بر اینها آموزش‌ آنلاین میتواند شما را در زمره ی افراد سرشناس و اینفلوئنسر قرار دهد. این مسیر بهترین راه برای جذب هرچه بیشتر دانش‌پژوهان بالقوه است.

۲. مشاوره

اگر علاقه مند هستید مهارت های خود را به اشتراک بگذارید اما لزوما نمی‌خواهید از یک پلتفرم یادگیری آنلاین استفاده کنید، می‌توانید به افراد مختلف مشاوره دهید. در ظاهر ممکن است کار سخت تری به نظر برسد اما شما به ازای هر ساعت، درآمد مشخص و خوبی دارید. همچنین ساعات کاریتان را خودتان تنظیم میکنید. همچنین میتوانید برای مثال، برای تولیدکنندگان محتوا یک استراتژی طراحی کنید.

درآمدزایی از تولید محتوا

۳. کار هنری

این مسئله را دست کم نگیرید که خواسته های دنبال کنندگانتان چقدر میتواند بر کار هنری شما تاثیر بگذارد. با ایجاد فروشگاه آنلاین به دنبال کنندگان خود این امکان را میدهید که نشان دهند ارزش کار شما را درک میکنند. چرا که اگر علاقه مند نبودند از همان ابتدا شما را دنبال نمیکردند.

پلتفرم های تصویری بستری مناسب برای نشان دادن هنر شماست. با داشتن خلاقیت و ایجاد تمایز میتوانید به راحتی به درآمدزایی از تولید محتوا در این پلتفرم ها برسید.

۴. حمایت از برندها

به طور خلاصه، این قضیه زمانی صورت میگیرد که یک کسب‌و‌کار به شما در ازای تبلیغات، مبلغ مشخصی پرداخت کند. در این روش علاوه بر اینکه پول دریافت میکنید، میتوانید از محصول و یا خدمات آن کسب‌و‌کار به صورت رایگان بهره ببرید.

لازم به ذکر است که نیاز دارید تعداد دنبال کنندگان قابل توجهی داشته باشید تا بتوانید به درآمدزایی مناسب از این طریق برسید. گاهی نیز ممکن است مجبور باشید محصول یا خدمتی را معرفی کنید که موردپسندتان نباشد. البته اخلاق و وجدان کاری ایجاب میکند که این اتفاق نیفتد.

۵. چهره ی اجتماعی

با وجود این که گردهم‌آیی های حضوری در حال حاضر ممکن است عجیب به نظر برسد، اما هیچ گاه تاثیر آن و روش‌های دیگر تعامل را فراموش نكنید. در دورانی که هستیم، شناخته شده ترین تولیدکنندگان محتوا، یک فرد مشهور و سرشناس هستند. از طریق همین معروفیت سالانه بلیت های زیادی را برای رویدادهای خود به فروش میرسانند.

۶. سندیکای محتوا

این مفهوم در واقع توضیح این کار است که شما به یک سایت مرجع و بزرگتر، حق انتشار مطالب خود را بدهید. خواه بلاعوض و خواه در ازای دریافت هزینه. حتی اگر هیچ گونه درآمد مالی مستقیم برایتان نداشته باشد، باز هم سودآور است. چرا که برای شناساندن شما به مخاطب بسیار مفید است. از طریق بک لینک هایی که به سایت شما میدهند، اعتبار سایت شما افزایش میابد.

۷. بازاریابی معارفه ای

کسانی که در پلتفرم های اجتماعی فعالیت میکنند و مخاطبان نسبتا زیادی دارند، میتوانند از این پتانسیل برای درآمدزایی از تولید محتوا استفاده کنند. هر کدام از این دنبال کنندگان نقش گنج را بازی میکنند. به این ترتیب که این نوع از تولیدکنندگان محتوا میتوانند در ازای تبلیغ یک محصول، پورسانت دریافت کنند. اهمیت تعداد دنبال کننده اینجا است که خود را نشان میدهد.

اگر قصد دارید از بازاریابی معارفه ای استفاده کنید، ابتدا سعی کنید به تبلیغ چیزی بپردازید که مخاطبان فعلی شما به آن علاقه مند هستند‌. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، معرفی محصولات را محدود به محصولاتی میکنند که خودشان استفاده میکنند.

اگر قصد دارید تعداد معارفه محصولات را افزایش دهید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که در یک سطح کیفیت باشند. چرا که عدم کیفیت باعث لطمه به اعتبار شما میشود و زحمات گذشته در معرفی محصولات باکیفیت هدر میرود.

۸. تبلیغ مستقیم

در بسیاری از موارد اولین راه درآمدزایی از تولید محتوا، گرفتن تبلیغ میباشد. به عنوان مثال سایت های پربازدید، هزینه دریافت میکنند و تبلیغات کلیکی انجام میدهند. این بستر تبلیغاتی بسیار گسترده است و از پلتفرم های مختلف میتوان برای این کار استفاده کرد. در حال حاضر در ایران، پلتفرمی که بیشترین تبلیغ را انجام میدهد اینستاگرام است.

نکته ی مهم این است که برای گرفتن تبلیغات حتما احتیاط کنید. با تبلیغ محصولات بی کیفیت اعتبار خود را در تولید محتوا زیر سؤال نبرید.

۹. حق اشتراک

یکی از راه های درآمدزایی از تولید محتوا، فروش حق اشتراک است. بسیاری از سایت ها مطالب خود را رایگان در دسترس عموم قرار نمیدهند. شما برای استفاده از این داده ها، باید در این وبسایت عضو شوید و حق اشتراک بپردازید.

لازم به ذکر است که محتوای وبسایت شما باید به قدری خوب باشد که افراد حاضر باشند برای آن پول پرداخت کنند. این حق اشتراک به صورت ماهانه و یا سالانه پرداخت میشود.

۱۰. کتاب الکترونیک

در حال حاضر تقاضا برای کتاب های الکترونیک بسیار زیاد است. یکی دیگر از راه های درآمدزایی از تولید محتوا، ترجمه ی کتاب ها و نشر آنها است. میتوانید از طریق وبسایت و یا هر پلتفرم دیگر این کتاب ها را به فروش برسانید

اگر سرمایه دارید و نمی‌دانید چطور میتوانید درآمدزایی کنید، اگر ایده دارید اما نمیدانید از کجا شروع کنید و اگر نیاز به مشاوره دارید، مشاوران بلوباکس آماده ی خدمت دهی به شما هستند.

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *