هنر تولید محتوای ویدئویی موفق برای رسانه های اجتماعی


طبق آخرین آمار و تحقیقات، محتوای ویدئویی است که کسب و کارهای کوچک را میگرداند. تقریبا تا یک سال دیگر محتوای ویدئویی 82 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند. جای تعجب نیست که 80٪ از بازاریاب ها اگر وقت و هزینه داشته باشند، مایل به تولید محتوای ویدیویی هستند. منطقی است که بگوییم این روش، روشی صحیح برای پیشرفت کسب و کارتان است. برای دستیابی به موفقیت در جایگاه خود، باید روند مارکتینگتان را دنبال کنید. اگر می خواهید محتوای ویدئویی را برای شبکه های اجتماعی مختلف تولید کنید، باید بدانید هر پلتفرم به چه نوع محتوایی نیاز دارد. در این مقاله نکاتی درمورد چگونگی تولید محتوای ویدئویی در رسانه های اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب صحبت خواهیم کرد.

برای تهیه ی ویدئوهای خود نیازی نیست که یک تصویربردار، گوینده، تدوینگر یا طراح استخدام کنید. چرا که میتوانید به راحتی و به سرعت کلیپ های ویدیویی ایجاد کنید. نکاتی که ذکر خواهیم کرد به متخصصان کسب و کارهای کوچک، دیجیتال مارکترها، مقاله نویسان و کارآفرینان کمک می کند تا با تولید فیلم های با کیفیت و عملکرد خوب برای شبکه های اجتماعی به اهداف خود برسند.

 

برای تولید محتوای ویدئویی موفق به چه چیزی نیاز داریم

بسیاری از بازاریابان و مقاله نویسان در شرایطی قرار می گیرند که علی رغم داشتن ایده های بسیار خوب برای تولید فیلم، قادر به ارائه محتوای ویدیویی با کیفیت نیستند. دلیل این اتفاق این است که آنها فاقد برنامه عملی مشخص هستند و نمی دانند چه کاری باید انجام دهند. اگر تا کنون تجربه ی تولید محتوای ویدئویی برای شبکه های اجتماعی را نداشته اید، الگوریتم زیر به درد شما می خورد. هنگام کار روی یک ویدئو برای شبکه های اجتماعی از این الگو پیروی کنید.پ

  1. انتخاب ایده ویدئو
  2. انتخاب پلتفرم متناسب با آن
  3. آماده سازی برای عکسبرداری: ایجاد اسکریپت، انتخاب تجهیزات عکسبرداری، محاسبه هزینه ها
  4. تولید فیلم
  5. پس از تولید: کار بر روی محتوای تولدید شده: ویرایش، تنظیم، استفاده از جلوه های ویژه، انتخاب موسیقی پس زمینه و غیره
  6. تبلیغات ویدئویی

مهم است که از هیچ یک از مراحل بالا صرف نظر نکنید. در غیر این صورت به احتمال زیاد یک ویدیوی بی کیفیت و بدون پیام در پشت صحنه را دارید.

محتواهای ویدئویی در شبکه های اجتماعی به مرور در حال کوتاه شدن هستند. صداگذاری کمتر و عناصر متحرک بیشتری در آنها وجود دارد. در ادامه چند نکته ساده برای استفاده از ویدئو در شبکه های اجتماعی را خواهیم گفت هنگامی که انواع مختلفی از محتواهای ویدئویی تولید شده است.

تجزیه و تحلیل بازاریابی را انجام دهید

بدانید برای چه کسی و چرا محتوای ویدیویی تولید می کنید. چه چیزی را می خواهید در کلیپ ها نشان دهید. ویژگی ویدئوها را در هر پلتفرم در نظر بگیرید. فیلم های یوتیوب معمولاً طولانی تر و آموزشی هستند، در حالی که کلیپ های فیس بوک کوتاه تر و سرگرم کننده تر هستند.

روی محتوا تمرکز کنید

ویدیوی شما باید مطلب مفیدی به مخاطب ارائه دهد و دارای ارزش اطلاعاتی باشد. در غیر این صورت، چرا بیننده باید آن را تماشا کند؟

از مقدمه استفاده کنید

فیس بوک و اینستاگرام امکان قرار دادن کاور برای ویدئوها را گذاشته اند. بنابراین قانون سه ثانیه ای را بخاطر بسپارید: شما باید کاربر را در همان اولین فریم ها به ویدئو خود علاقه مند کنید. باید با یک موضوع جذاب شروع کنید.

انیمیشن اضافه کنید

انیمیشن مشابه اینفوگرافیک به ارائه بصری اطلاعات در مورد پیچیده ترین موضوعات کمک می کند. اما بر خلاف اینفوگرافی، انیمیشن سرگرم کننده و جذاب است.

نگران صداگذاری نباشید

غول های رسانه ای مانند Mic ، LittleThings ، PopSugar گزارش می دهند که حدود 85٪ از محتوای ویدئویی آنها بدون اینکه صدا پخش شود دیده میشود. میتوانید از ترفند زیرنویس گذاشتن نیز استفاده کنید.

رعایت نکاتی در مورد ساخت ویدئوهای موفق به شما کمک می کند تا با تلاش و دردسر کمتری نتیجه بیشتری را بدست آورید. بیایید بیشتر به مشخصات و الزامات محبوب ترین شبکه های اجتماعی بپردازیم تا بدانید چگونه می توانید برای یک پلتفرم خاص فیلم بسازید.

 

پلتفرم های اصلی برای انتشار محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی مزایای زیادی دارد. مواردی از قبیل:

  • اثربخشی بازاریابی از طریق ایمیل را افزایش می دهد
  • اعتماد مخاطب را جلب میکند
  • تعامل مخاطبان را افزایش می دهد
  • اثر ویروسی دارد و به سرعت در بین مخاطبان پخش میشود

مخاطبان محتوای ویدئویی را به یک پست متنی ترجیح می دهند. به همین دلیل ارزش زمان گذاشتن و تولید را دارد! البته مهمترین چیز داشتن یک استراتژی است. انواع مختلف ویدئوها در پلتفرم های مختلف عملکرد متفاوتی دارند. کلیپ های ویدیویی که مخاطبان شما را در فیس بوک درگیر می کند ممکن است به هیچ وجه در اینستاگرام کار نکنند. بنابراین انتخاب نوع مناسب ویدئو برای شبکه اجتماعی خاص خود بسیار مهم‌ است.

 

 فیسبوک

  • روی ویدئو مانور دهید

مطمئن باشید که ویدئو برای بیننده مفید و جذاب است و احساسات آنها را برانگیخته میکند.

  • جذابترین مطلب را بلافاصله نشان دهید

نیازی به معرفی طولانی نیست. ویدئوها در فید فیس بوک پشت سرهم نمایش داده می شوند و رقابت برای جلب توجه بیننده زیاد است. مدت زمان ویدئوهای خود را کوتاه نگه دارید. کلیپ های کوتاه تر از 20 ثانیه اغلب تا انتها تماشا می شوند. اگر ویدئو طولانی تهیه کرده اید، آن را حتی الامکان کوتاه کنید و موارد برجسته را نشان دهید.

  • امکان زیرنویس را فعال کنید

به طور پیش فرض، ویدئوهای فیس بوک بدون صدا پخش می شوند و اغلب افراد در هر ویدئو صدا را پخش نمی کنند. بنابراین شما باید از شنیدن پیام اصلی خود اطمینان حاصل کنید. گذاشتن زیرنویس زیر ویدئویتان یکی از بهترین گزینه ها است.

  • فراخوان اقدام به عمل بعد از نمایش ویدئو (CTA)

فیس بوک امکان قرار دادن یک دکمه CTA را فراهم می کند تا بیننده این فرصت را داشته باشد که با ویدئو ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال به وبسایت مراجعه کند. برای این که تعامل کارساز باشد، ویدیو باید از درون یکپارچه باشد. باید به سوالات بیننده پاسخ دهد، احساسات آنها را تحریک کند یا یک عمل جذابی پیشنهاد دهد.

 

اینستاگرام

  • محتوای سرگرم کننده تولید کنید

فضای اینستاگرام رسمی و خشک نیست، بنابراین میتوانید به راحتی از شوخی و سرگرمی برای جذب مخاطب استفاده کنید. ویدئوها می توانند از نظر بصری ساده اما سرگرم کننده و هیجانی باشند و به همین دلیل عملکرد بالایی دارند.

  • به داشتن زیرنویس فکر کنید.

در بیشتر موارد کاربران ویدئوهای اینستاگرام را بدون صدا مشاهده می کنند. بنابراین شما باید از طریق تصویر، پیام اصلی محتوای ویدئویی تان را برسانید. داشتن زیرنویس گزینه ی خوبی برای این کار است.

  •  نمایش پشت صحنه در اینستاگرام

فرایند تولید را به نمایش بگذارید. خودتان، برندتان و کسب و کارتان را بیشتر شرح دهید. چرا که این کار اعتماد مخاطبتان را جلب میکند.

  • تاثیر محصول یا خدمت خود را بر زندگی مخاطب شرح دهید

بگویید که یک محصول چه مشکلاتی را ممکن است حل کند و زندگی افراد پس از استفاده از آن چگونه تغییر می کند. سعی نکنید بفروشید بلکه کاربرد آن را نشان دهید.

 

یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم ویدئویی است که از سال 2005 فعالیت می کند. محتوای ویدئویی که در فیس بوک و اینستاگرام خوب عمل میکنند، ممکن است در یوتیوب بازدهی نداشته باشد. برای دیده شدن محتوای ویدئوییتان در لیست پیشنهادی یوتیوب، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • مخاطبان خود را آموزش دهید

کاربران یوتیوب اغلب می آیند تا چیزی یاد بگیرند. اگر بتوانید چیزهای مفید و جالبی را به مخاطب بیاموزید، به احتمال زیاد آنها محتوای ویدئویی شما را با دوستان خود به اشتراک می گذارند. موضوعات آموزش می تواند متفاوت باشد، از نحوه مسواک زدن صحیح دندان تا خرید بلیط، همه را شامل میشود.

  • ویدیو را کوتاه نکنید

مخاطبان یوتیوب نسبت به مخاطبان اینستاگرام و فیسبوک، با محتوای ویدئویی که طولانی باشد ارتباط بهتری برقرار میکنند. مخاطبین یوتیوب برای محتوای ویدئویی در مورد یک مسئله خاص به این پلتفرم می آیند. همچنین لازم به ذکر است که بیشتر ویدئوها در کیفیت با یکدیگر رقابت میکنند.

کلام آخر

کار بر روی محتوای ویدئویی با کیفیت همیشه به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. نکات فوق بازاریابی ویدیویی را برای شما آسان می کند. به جای این که یک محتوای ویدئویی معمولی داشته باشید، زمان بیشتری را صرف تولید ایده های خلاقانه برای پلتفرم خود کنید.

 

منبع: digitalagencynetwork.com

 

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *